HOME             ABOUT             LOOKS             EVENTS             INTERVIEWS

Sunday, November 13, 2011

Versace for H&M


Prebehol rok od poslednej spolupráce H&M a svetovej módnej značky na spoločnej kolekcii, ktorá mnohým módnym nadšencom umožnila vlastniť ikonické dizajnérske kúsky za prijateľnejšie ceny, a my sme do júna tohto roku netrpezlivo čakali na to, kto bude ďalší. Pamätám si na ráno, kedy som sa prihlásila na email a vyskočila na mňa správa: "Túto jeseň navrhne Versace pre H&M kultovú kolekciu." Bodka. Meno bolo teda známe a určite sme mnohí zostali prekvapení, no načrtla sa otázka, čo môžeme od tejto spolupráce očakávať. Uvidíme, na čo sa môžeme tešiť, pomyslela som si. 

A veru sa poniektorí po zverejnení "lookbooku" i tešili. Pre tých, ktorí nebodaj čakali nudné, jednoduché/jednoduchšie spracovanie modelov bez štipky extravagancie, Donatella Versace pripravila nemalé prekvapenie. V kolekcii dominuje ikonický dizajn značky, čiže tešiť sa môžete na farby, divoké potlače, grécky motív meandra alebo odvážne strihy, pri ktorých sa návrhárka inšpirovala doterajšou tvorbou módneho domu. To, či sa vám viac zapáčia klasické modely Versace alebo dáte prednosť oblečeniu nesúcemu znaky posledných kolekcií, je len a len na vás. Po prvýkrát sa však dajú zakúpiť i doplnky do domácnosti, ktoré zahrňujú vankúše a posteľné prádlo s kvetinovými vzormi. 

Dominantným prvkom dámskej rady sú šaty. Objavia sa klasické čierne šaty z hodvábneho krepu so zlatými gréckymi gombíkmi na ramienkach z lakovanej kože či dlhé večerné červené šaty s premyslenými detailami. Kolekcia zahŕňa i pestrofarebné šaty s potlačami, krátke šaty s metalickým leskom v zlatom alebo striebornom prevedení či púzdrové šaty v sýtych farbách, ktoré sú zdobené zlatými cvokmi a klasickými gréckymi motívmi. Súčasťou oblečenia pre dámy sú i krátke plisované sukne, pestrofarebné legíny či džínsy. Dôležitú úlohu zohráva aj koža v podobe búnd so zlatými cvokmi a zipsami. 
Doplnky zahŕňajú čierne šnurovacie čižmičky a semišové sandále na vysokom podpätku, ako aj kožené kabelky a sametové tašky s potlačou "Miami palm print". 

Koža sa uplatňuje i v pánskej kolekcii, ktorá ponúka prešívanú koženú bundu lemovanú zlatými cvokmi s klasickým gréckym vzorom Versace, ktorý sa opakuje i na krátkych čiernych šortkách, či kabát s koženými rukávmi. Synonymami pánskej rady sú extravagantné vzory a krajčírske spracovanie modelov. Oblekové saká v ružovej a čiernej farbe, košele s kovovými špičkami na límcoch, bundy, džínsy, spodné prádlo, tričká a košele s palmovým vzorom. Že je tej extravagancie málo? Vzorované šiltovky, tenisky so zlatými prackami či elegantné topánky v bielej, ružovej a čiernej farbe. 

O tom, ako to nakoniec všetko dopadlo sa budete môcť na vlastné oči presvedčiť už tento štvrtok, t.j. 17. novembra od 8:00 v bratislavskom Auparku. Tak ako predošlý rok, i teraz sa bude nakupovať prostredníctvom náramkov, ktoré dostanete pri vchode. Zákazníci, teda vy, budú podľa farieb náramkov rozdelení do skupín, ktoré budú postupne vpúšťané do predajnej zóny. Áno, aj tento rok platí, že na celý nákup vrátane skúšania je vyhradených 15 minút, takže na rozmýšľanie čo a či kúpiť, príliš veľa času nezostane. Práve preto sa odporúča ísť "na hotové" a uchmatnúť si ten svoj kúsok.

Jedno je teda isté. Ak sa stanete majiteľom niektorého z kúskov kolekcie, na ulici budete hocičím, len nie nepovšimnutým. Veľa šťastia! :)







Favorit č. 2 (i v dámskom prevedení) + favorit č.3, t.j. pánsky kabát s koženými rukávmi (druhý v poradí za bundičkou): 



Favorit č.1 (všetky kožené veci-to sa dalo čakať u mňa:):













Pár slov odo mňa...
Myslím, že som jedným z posledných ľudí, ktorí o tejto kolekcii píšu  pred uvedením do obchodov, čo bude potom sa uvidí. Na rôznych blogoch a portáloch som mala možnosť čítať si i niektoré názory čitateľov, v ktorých sa často skloňovalo slovo gýč... Ja si však myslím, že spájať tvorbu Versace a slovo gýč do jedného je akási nevedomosť a občas nezaškodí i trocha pokory... Chápem však, že tým mnohým chceli povedať asi toľko, že sa im kolekcia nepáči. Každý máme predsa svoj vlastný vkus. :) 
V pár vetách sa vám pokúsim načrtnúť môj vzťah k tejto značke. Nepatrím medzi nadšencov kultu Versace, radím sa medzi ľudí 50 na 50, ale to možno aj vďaka tomu, že okolo Versace je vytvorená akási bublina kupovania si luxusu (teda aspoň ja to tak vnímam), čo v praxi znamená asi toľko, že ja na to mám, ja si to kúpim a je fakt vidieť, že je to značka, lebo to na diaľku kričí (ak ma chápete, je to na dlhšiu debatu).... Ale to je taktiež každého osobná vec, že áno.
V kolekcii pre HM sú modely, ktoré ma príliš nezaujali, ale i také, ktoré ma zaujali veľmi (kožené veci- žiadne prekvapenie, jednofarebné večerné šaty či pánska bunda s rukávmi s potlačou či kabát s koženými rukávmi). Niekto by si možno v kolekcii nevybral nič, niekto by chcel hneď všetko, no otázne je i to, či sú ceny priamo úmerné kvalite, na čo sa ma pýtali už viacerí známi... Moja odpoveď je tiež z časti relatívna, pretože za niektoré veci by som požadované peniaze obetovala a za niektoré nie... To závisí taktiež od povahy a stavu peňaženky kupujúceho. :) Cenník nájdete tu, tak si ponuku prezrite a dajte vedieť. :)

Pripájam i video, ktoré som nemohla vypnúť. :D Ak ste náhodou nevideli, tak  TU!

Chystáte sa na nákup či zostávate doma? Čo si o kolekcii myslíte? Zaujalo vás niečo?
Maja .) 

11 comments:

  1. Konečne niekto, s kým súhlasím na 100% v oblasti tejto kolekcie :). Fotky sú super, ale asi (teda ako vždy) to bude v reály vyzerať trošku odlišne. Patrím do skupiny, ktorá by brala (a takmer aj berie) celú kolekciu, a to hneď aj dvakrát :D, škoda len toho záhadného pásnkeho kabátu (kožené rukávy)-ani v price liste nieje-zrejme nebude ani v obchodoch. Naozaj pekný článok, a blog samozrejme :)

    ReplyDelete
  2. ja milujem jednú vybíjanú koženú bundičku, ktorá je pre mnohých aj niečim ako symbolom tejto kolekcie, bohužiaľ niesom z BA :D

    ReplyDelete
  3. tie kozenne veci su fakt super..:)
    http://creativeowlandelephant.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. pekný report.
    ja do do fronty na Versace nepôjdem i keď by som nejakým "suvenírom" nepohrdla

    lesimple.sk

    ReplyDelete
  5. nakupovať sa asi nechystám, ale rozhodne to pôjdem preskúmať :) a máš krásne fotky kolekcie! :)

    ReplyDelete
  6. Ďakujem za komentáre! :)

    matej: ďakujem! ten kabát som nevidela nikde ani ja, ale bol tam a páčil sa mi, tak snáď som nenapísala blbosť :D
    Mishelle: tá je super :)
    moni: ďakujem :)

    ReplyDelete
  7. tie tenisky sú dobré ... aaa do fronty čakať nepôjdem, keďže nebudem poblíž, škoda, ale na tie kožené veci by som si aj počkala rad keby sa dalo :/

    ReplyDelete
  8. 50 na 50.. ano i nie.. zmiesane pocity ;)veci ktore rychlo omrzia..ktore udrzi na sebe majitel..kratko.
    tolko moje zmiesane hodnotenie.

    v mojich ociach to vyhrala najma cierna cvockova bunda..ci sa ale k nej dostanem,..a ci si namiesto objektivu kupim..(iba!) bundu..tod otaaazka.

    cajova.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. idem! plus s tvojím názorom sa zhodujem!

    karissaworld.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. mne sa tá kolekcia nepáči.. alebo by sa mi len nehodila.. alebo sa neviem rozhodnut.. ale prajem stastnu ruku vsetkym co sa chystaju na nakupy .. :)

    ReplyDelete
  11. hello vie my niekto pomoct>>>chcela by som zakupit manzelovi tie ruzove kozene topanky,kde ich dostanem..mozte ma kontaktovat e-mailom na cicus2211@azet.sk,,dakujem kto vie pomozte

    ReplyDelete