HOME             ABOUT             LOOKS             EVENTS             INTERVIEWS

Saturday, September 11, 2010

Keď Trnava žije jarmokom

Dnes mám v pláne unaviť vás fotkami. Snáď mi to odpustíte. :))

Vo včerajšom poste som sľúbila článok z trnavského jarmoku, preto ho máte mať! 
Fotila som poobede, keď mesto ešte nebolo celkom zaplnené, no i napriek tomu sa všetky fotografie nevydarili, pretože mi okoloidúci častokrát vbehli do záberu. Ľudia sú naozaj neohľaduplní....
Na tejto akcii som mala (opäť) možnosť vidieť plno krásnych stánkov s rôznymi umeleckými výrobkami, ukážkami remesiel, sladkosťami a samozrejme, že nesmel chýbať ani dobrý alkohol v podobe chutného vína či burčiaku. Nie nadarmo sa predsa hovorí, že najobľúbenejší šport nás Slovákov je slovenská hádzaná. .)
Vrátim sa k remeslám. V tejto dobe je vzácnosťou vidieť napríklad takého kováča alebo drotára, pritom ide o tradičné slovenské remeslo. A že ja som mala šťastie! No to však nebolo všetko. Hrnčiarstvo, výroba keramiky či šperkov, prútené košíky, tradičná drevorezba, vlastnoručne zdobené perníky, handrené bábky, fujary, ručne maľovaný hodváb.... a to zďaleka nie je všetko. Na svoje si prišli i milovníci umenia- počuť ste mohli profesionálnu hru na husliach či harfe (tento mladík hrá v Trnave pomerne často), bolo skvelé sa pozerať i na tie všetky prekrásne obrazy a pouličných maliarov. príde mi až vtipné, že sa ma jeden z nich každý rok sám od seba spýta, či sa nechcem dať "nakresliť". :)
Večer sme pokračovali v dobrej nálade, ale o tom už radšej písať nebudem... ;)

Myšlienka mestských jarmokov sa mi páči. Môžte tu vždy niečo vidieť, niečo pekné si kúpiť a tak vlastne podporiť našu ľudovú tvorbu. Radi chodíte na takéto akcie? 













































Maja .))

11 comments:

  1. ano.presne takto to byva kazdorocne u mojej babky na hody =) a musim povedat ze mam rada taketo akcie...vsetci ti ludia...a cukrova vata...to je moje =)

    ReplyDelete
  2. na 7dmej fotke som objavila jednu uzasnu pani Katku co sa venuje Pedigu pleteniu kosickov je z trnavy a ja som mala tu cest u nej skusit pliest kosicky mrkni na www.ribisska.sk odporucam.
    ps maji este by si mohla predstavit akym fotakom fotis co je to za znacku a tak.mirka

    ReplyDelete
  3. i like ur blog and follow hope u like my blog and follow!!!

    http://marshata.blogspot.com/
    http://marshata.blogspot.com/
    http://marshata.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. aj mne sa páčia taketo akcie,ale u nás v TN to nieje vobec v takom velkom štýle ako u vás...u nás vždy tie iste stánky,a velmi málo...a páčia sa mi tie výrobky všetky take pekne originálne blbostinky :)..inak možem sa spýtať aký máš fotak?

    ReplyDelete
  5. prepáčte, asi som neodpovedala minule na otázku aký mám foťák.. kúpila som si nikon d40 (najstarší v podstate), ale som spokojná. :)

    ReplyDelete
  6. aj v Bystrici sme mali včera jarmok a bolo tiež super! V strede námestia boli obrovské hrevené hradby a všade to dýchalo remeslami:)) Len mi tam chýbalo viac umenia , neviem či si aj ty zachytila len raritnejších umelcov, alebo ich tam bolo veľa, u nás nie :((..maliari a tak... A pokúpila som hlavne sladkosti a teraz sa ich pomaly zbavujem :D prajem pekný deň :)

    http://luciapajtasblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. hezký fotky :) Já chci stolek se židličkou s medvídkem Pú : )) U nás byly dnes jakési slavnosti na zámku, takže taky různé stánky a tak. Já jsem se tam bohužel nedostala, ale mamina se ségrou mi alespoň přinesly nové naušničky :)

    ReplyDelete
  8. Takéto jarmoky sa mi veľmi páčia, pretože: 1.Milujem perníky.
    2.Vždy si odtiaľ odnesiem nejaký prívesok, alebo niečo podobné.
    3.Je tam krásna atmosféra.

    ReplyDelete
  9. mám rád jarmarky, všude ruční práci, ale nikdy si tam nic nekoupím. přijde mi to zbytečné,ale záleží na tom co stánky nabízejí :)

    ReplyDelete
  10. takéto jarmoky u nás nie sú :( a že jaká kbelka??!!! :)

    ReplyDelete